MUNTANYES EMBLEMÀTIQUES I CIMS

SEGUEIX LES

PREVISIONS

Ruta amb raquetes per les Planes de Son al Coll de Fogueruix

Les Planes de Son, és un territori situat a les Vall d’Àneu, indret caracteritzat per unes perspectives geogràfiques i naturals, inigualables a nivell del Pirineu català.  Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes des d’aquest indret fins el Coll de Fogueruix!

FITXA TÈCNICA  DE LA RUTA:

• Pics a realitzar: Pic de Quartiules (2.221 m)
  • Duració de la ruta: Un dia
  • Distància total: 9’85 km
  • Desnivell acumulat (en total): 681 m (Altitud mínima:  1.531 m / Altitud màxima: 2.221 m)
  • Temps total (sense parades):  4:40 h
  • Punt d’inici i final: Aparcament MónNatura Pirineus
  • Dificultat: Moderada (a causa del desnivell)
  • Època recomanada: És pot realitzar durant tot l’any. Tot i això, a l’hivern, tenir en compte que cal anar ben equipats per les condicions meteorològiques adverses o del propi terreny. Elevada atenció amb el perill d’allaus, consultar l’estat de la zona abans de realitzar la ruta.
  • Material necessari: Raquetes i pals, segons l’època de l’any. Mapes (Valls d’Àneu –  Montgarri. Escala 1:25.000. Editorial Alpina)

Powered by Wikiloc

RECORREGUT I PUNTS RELLEVANTS:

Iniciem el recorregut circular al pàrquing del complex de MónNatura Pirineus. Sortim direcció SO, per Les Planes, i posteriorment el Prat de Piero, on anirem seguint cap al Clot Gran i entrarem dins el bosc, deixant la riera del Tinter a la nostre esquerra. Travessarem un pont de fusta, i seguirem el camí fins el refugi del Pla de la Font, indicat amb marques grogues. Arribarem posteriorment a la Canal Llarga, i més endavant, els Planells, i seguirem el que ens indica la direcció del refugi. Un cop hi haguem arribat, continuarem cap al Sud, pujant la Coma pel Coll de Fogueruix, amb marques del GR, prenent a dalt de tot un desviament a la dreta fins un mirador amb unes panoràmiques espectaculars.

A partir d’aquí, hi ha l’opció de seguit i pujar al cim de Quartiulles. Ens tornem endinsar al bosc, amb un desnivell més notable, que ens portarà fins a un cim secundari, on d’allà, haurem d’anar seguint la carena fins el nostre cim final. Les vistes de tots els cims dels voltants, és excepcional!

RECOMANACIONS:

El complex de MónNatura Pirineus, és un espectacular centre punter en projectes de recerca científica i  Centre d’Educació Ambiental on també hi ha l’opció de l’allotjament amb unes instal·lacions úniques al Pirineu. Així doncs, el considerem un indret més que ideal per tal de gaudir i comprendre la natura pirinenca.

No et pots perdre...
Raquetes a l'estany Llong i Redó

Gaudeix del Pirineu amb raquetes!

Reportatges del Món Pirinenc!