ESTANYS

SEGUEIX LES

PREVISIONS

Estanys de Tristaina (Ordino-Andorra)

Una de les excursions més típiques i emblemàtiques d’Andorra, és la ruta circular als Estanys de Tristaina un itinerati per conèixer aquest indret lacustre tan rellevant situat a la parròquia d’Ordino. Ubicat en una de les zones de més alta muntanya del Principat, sortirem des de l’Estació d’esquí d’Ordino-Arcalís, (CONSULTEU HORARIS DE PUJADA, l’ACCÉS ALGUNS DIES ESTÀ LIMITAT), per visitar el circ glacial de Tristaina, situat a 2.300 m d’altitud, recorrent els seus tres llac i un petit més pròxim al lloc. Ens acompanyeu per descobrir aquest indret?

Avui ens arribem fins al territori andorrà, concretament a la parròquia d’Ordino al límit amb França. En aquest indret trobem les valls de Sorteny i Rialb, però en el nostre cas, avui ens desplacem fins la vall d’Ordino, una mica més a l’oest d’aquestes. Descobrirem un dels conjunts lacustres més rellevants d’Andorra, concretament al seu circ glacial conegut pels més aficionats al senderisme.

Són un total de tres estanys els de Tristaina, que descobrim de forma còmode durant la ruta, és l’Estany Primer, enmig d’un paisatge força pedregós essent el més petit de tots. Més endavant trobem l’Estany del Mig, amb una morfologia més allargada i de caràcter una mica feréstec degut a les tarteres que el rodegen. Finalment, arribarem a l’últim estany i el que es troba a més altitud 2.306 m; el conegut Estany de més amunt, cobert majoritàriament de glaç durant la meitat de l’any, ubicat als peus del pic de Tristaina.

SABIES QUÉ…

Només sortint de l’aparcament de l’Estació d’Esquí Ordino-Arcalís direcció el circ de Tristaina, al pujar al primer coll -poc més d’un km de caminada- tindrem unes vistes panoràmiques espectaculars des d’on podrem visualitzar la vall d’Ordino i el conjunt dels tres estanys amb el pic de Tristaina al fons.

Powered by Wikiloc

PROPOSTA ALLOTJAMENT:  Hotel Anyós Park

Un tradicional complex de muntanya a Andorra: un conjunt d’habitacions, estudis i apartaments a Anyós, La Massana, a tan sols 5 minutos de Vallnord, i Grandvalira. Té nombrosos serveis i instal·lacions, destacant el seu gran spa, club esportiu i centre de bellesa. És ideal per a unes vacances actives en plena naturalesa amb la família, en parella o amb amics!

COM S’HI ARRIBA?

Per arribar-hi, accedim amb vehicle fins a l’aparcament de l’Estació d’Esquí Ordino-Arcalís, a l’extrem oest i agafem el corriol que surt darrera el restaurant direcció el Circ de Tristaina. Anem agafant altitud i arribem al primer coll, on podrem començar a contemplar les espectaculars vistes d’ambdós vessants, amb els estanys de Tristaina de fons i el pic que té el mateix nom. En aquest punt, els camins es bifurquen i podem triar cap a quin sentit volem realitzar la nostre ruta. En aquest cas, decidim agafar a mà esquerra i arribar-nos directament fins a l’Estany del Mig, on el rodejarem per l’esquerra. Passarem per un tram força rocós, però sense dificultat tècnica.

Anirem agafant altitud, i en breus visualitzarem l’estany de més amunt, el que conforma el circ de Tristaina, essent un dels més espectaculars per la seva aigua color turquesa i per la seva ubicació, als peus del pic de Tristaina. Vorejarem aquest i baixarem per la riba sud, ben marcat direcció l’estany del Mig, amb unes vistes panoràmiques molt diferents de les inicials. Finalment, ens dirigim al primer estany, situat a 2.249 metres d’altitud, essent el que es troba a menys alçada i el que sol estar menys cobert de neu. Aquest és l’inici i el naixement del riu Tristaina, un dels principals afluents del Valira del Nord, riu important del territori andorrà. Acabem d’ascendir un petit coll, i arribarem altre cop a la zona de Coma de Foral, per tornar a l’aparcament.

PROPOSTA RESTAURANT: Restaurant Topic

Un dels l’establiments més coneguts del centre del poble d’Ordino. Té 3 sales diferents en 3 plantes més la terrassa, i ofereix un ventall d’opcions inigualables, anant de les cerveses al bar fins els plats d’alt nivell al restaurant.