CASCADES I SALTS D'AIGUA

SEGUEIX LES

PREVISIONS

Cascada de Ratera (PN Aigüestortes)

Dintre el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, hi trobem la Cascada de Ratera. Uns cascada formada per l’aigua que discórrer des de l’Estany de Ratera, el qual és troba per sobre. Un indret molt especial per gaudir de la bellesa i els paisatges que caracteritzen aquest espai natural tan particular del territori català! Ens acompanyeu?

La Cascada de Ratera, és un d’aquells indrets que és troben a mig camí, fent ruta, i et fan contemplar la bellesa del paisatge i et fan parar a descansar. Un bell salt d’aigua d’entre 10-15 metres, que cau sobre un conjunt de roques erosionades pel continuo caient de l’aigua. A més altitud, però pròxim a la cascada, hi trobem l’estany de Ratera, un preciós estany pirinenc, el qual dóna aigua a la nostre cascada, al mateix temps, que també l’hi dóna el nom. Aquest llac, se situa a 2.136 msnm, al terme municipal d’Esport (Pallars Sobirà).

D’altre banda, destacar que en aquest indret, vorejant els 2.000-2.200 msnm, trobem unes espectaculars vistes dels Encantats, l’Estany de Sant Maurici i la Vall de l’Escrita. Així doncs, és un molt bon indret per fotografiar les muntanyes icòniques del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici!

SABIES QUE…

El pic emblemàtic dels Encantats, l’hi precedeix una llegenda? Segons la història, tots els anys, al mes de setembre, els habitants d’Espot solien embarcar-se en una peregrinació a l’ermita de Sant Murici. Però un any, dos caçadors, anomenats Cristòfol i Esteve, van decidir no anar en peregrinació i, burlant-se de les creences dels vilatans, van pujar al cim de les muntanyes per gaudir de la caça. Diuen que després d’una boirina i un tro eixordador, la muntanya va aparèixer de sobte, dividida en dos pics bessons, on els caçadors van ser petrificats en càstig per la seva descarada audàcia.

Powered by Wikiloc

PROPOSTA RESTAURANT: Restaurant La Llúpia (Espot)

Un restaurant situat al centre de la població d’Espot, per gaudir de la degustació de productes de km 0, és a dir, de proximitat. Cuina tradicional pirinenca i mediterrània, que gaudirem sens dubte!

PROPOSTA DE RUTA

La ruta que recomanem fer per visitar aquest indret, és una espectacular ruta que combina la pujada i baixada amb Taxi 4×4 des d’Espot, i la ruta pel parc Nacional. El 4×4 ens deixarà al pàrquing de l’estany de Sant Maurici, on agafarem un sender que voreja el llac i pren la direcció cap a la Cascada de Ratera. Va agafant altitud, fins arribar a la cascada, on podem parar a fotografiar l’indret i fer un petit mos.

Seguim endenvant, fins arribar a l’Estany de Ratera, agafant la desviació de l’esquerra, que ens porta a un espectacular mirador amb vistes panoràmiques de Sant Maurici i els Encantats. Per tornar el nostre punt d’inici, farem el camí a l’inversa, fins arribar al Sant Maurici.

PROPOSTA ALLOTJAMENT: Càmping La Mola (Espot)

Un bonic càmping de caire familiar i pròxim, al costat del Parc Nacional i de la població d’Espot! Tots els serveis, apartaments i bungalows per gaudir d’una estada inoblidable.