MÓN PIRINENC

Proposta de cap de setmana a la Vall d’en Bas! (Garrotxa)

Després d’aquest estiu finalment tan profitós, recuperem com feiem cada setmana, una proposta d‘un indret del Pirineu o Prepirineu per descobrir durant un cap de setmana. A través de diverses experiències naturals i culturals per totes les edats, podreu gaudir de la bellesa de diferents territoris de la nostra estimada serralada durant un cap de setmana molt especial. Aquesta setmana ens arribem fins la comarca volcànica de la Garrotxa, un territori molt divers i diferent amb una gran riquesa natural i paisatgística que no ens deixarà indiferents! Ho descobrim a continuació:

Si ets un amant de la geografia, de l’autenticitat del Prepirineu i de petits amagatalls que ens mostren la força de la naturalesa, la Vall d’en Bas és un indret espectacular! A continuació, ho descobriràs… Remarquem la necessitat de realitzar les visites sempre, des del respecte als indrets, habitants, fauna, flora, etc.

• Dissabte:

Per accedir en aquest territori, podem accedir-hi per diferents indrets. Des des de Barcelona, cal agafar la C-17 direcció Puigcedrà, fins a l’alçada de Vic on cal desviar-se per la C-37 direcció Olot. D’altre banda, si venim des de la zona de Lleida, cal seguir l’A-2 direcció Barcelona, fins a Cervera i desviar-se per la C-25 direcció Girona, per finalment altre cop, a l’alçada de Vic desviar-se per la C-37. Sinó, des de les comarques gironines, cal seguir l’autopista A-9/E-15 direcció Barcelona, sortir a Figueres i seguir la N-260 / A-26 direcció Olot.

Un cop arribats al nostre indret durant el cap de setmana, us proposem realitzar diferents rutes per descobrir les entranyes d’aquest espai natural. Comencem proposant una ruta per descobrir un dels pobles més bonic i tradicionals de la zona, Sant Privat d’en Bas. Aquest és un dels nuclis més antics de la zona, que es troba en el fons de muntanyós des d’on podem observar un dels salts d’aigua més espectaculars de la zona, el Salt de Sallent. Des de dalt del penya-segat, cau aigües avall a través del riu Gurn, amb preciosos gorgs -des d’aquest estiu 2020 prohibit el bany-. L’església -datada de l’any 1017- i les poques cases que es troben al nucli, estan estratègicament ubicades al voltant de la plaça fent de l’indret un poble de pessebre.

D’altre banda, si venim des d’Osona per la collada de Bracons, podem parar a visitar el poble de Joanetes, als peus del preciós Puigsacalm. Cal destacar, que des de dalt el coll, podem observar les grans panoràmiques des de la Plana de Vic fins a la badia de Roses. Un poble amb molta personalitat, el qual a través d’un creixement urbà integrat en el paisatge, fan de l’indret un privilegi pels habitants i les grans vistes. Un dels edificis més rellevant d’aquest tradicional nucli, és l’església de Sant Romà, datada del segle XII d’estil romànic.

• Diumenge:

Últim dia per la Vall d’en Bas! Hem pogut gaudir d’un cap de setmana excepcional descobrir aquesta part del territori garrotxí… Hi tornarem sens dubte! Per acabar de gaudir d’aquesta escapada, us proposem la visita al poble de Riudaura. Situada en una vall de gran bellesa paisatgística, formada per la riera que l’hi dona nom, va des del Coll de Canes -l’extrem més occidental- tot fluint a través del nucli poblacional. En el seu vessant de solei, hi trobem la serra de Sant Miquel del Mont, amb una preciosa ermita romànica, amb vistes al Puig Soleres, el Coll de Coubet, entre d’altres. Un indret que no ens deixarà indiferets!

Aquesta és la nostre breu proposta de cap de setmana per gaudir d’aquesta raconada de la comarca de la Garrotxa. Ens hem deixat molts llocs, els quals sabem que us encantaria visitar! Però no us preocupeu, elaborarem moltes més propostes perquè pugueu triar i planejar la vostre visita al Pirineu o Prepirineu! Així doncs, per estar informat dels nostres articles, podeu seguir les nostres XXSS o la newsletter de la pàgina web. Cada setmana, articles i previsions noves!