PdG---banner-1920x350px

Roc Beneïdor

DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Descobreix amb una ruta d'uns quants quilòmetres encara que sense cap dificultat tècnica, les millors vistes de l'Alt Urgell de la Serra del Cadí.
image_preview

La ruta al Roc Beneïdor des de Bescaran és un itinerari fascinant per als amants de la muntanya i la natura. Aquest recorregut ens porta a un dels punts més emblemàtics de la zona, destacant sobretot per les espectaculars vistes a la serra del Cadí des del mateix cim.

Avui us portem una alternativa diferent de les rutes d’alta muntanya que normalment oferim, però això no vol dir que valgui menys la pena, al contrari!

Amb aquesta ruta d’uns quants quilòmetres però amb un desnivell bastant moderat, gaudirem dels increïbles paisatges de l’Alt Urgell. Per una pista molt fàcil de caminar, travessarem boscos encantadors, podrem visitar el Dolmen de la Cabana del Moro, i finalment, al cim, gaudirem d’una de les millors vistes panoràmiques de l’Alt Urgell de la serra del Cadí i altres cims com el Monturull, o de la capital urgellenca, la Seu d’Urgell. Finalment, de baixada amb cotxe, tenim l’oportunitat de visitar els encantadors pobles de Bescaran i Estamariu.

COM S’HI ARRIBA?

Des de la Seu d’Urgell cal agafar la N-260 en direcció Martinet.

A pocs quilòmetres de sortir de la Seu, trobarem un desviament a l’esquerra a la carretera LV-4052 amb indicació del poble Estamariu, on ens desviarem.

Seguirem aquesta carretera aproximadament 14 quilòmetres, deixant de banda Estamariu i seguint la carretera fins a Bescaran, on deixarem el cotxe.

El Clima:

MeteoPiri_500x500

Sabies que?

"Beneïdor" prové del verb "beneir", que vol dir "donar la benedicció". Es diu que el nom es deu al fet que des del cim, la muntanya sembla "beneir" o protegir les terres de l'Alt Urgell.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:
  • Duració de la ruta: 4:30 h.
  • Distància total: 17,1 km
  • Desnivell acumulat (en total): 634 m (Altitud mínima: 1.360 m / Altitud màxima: 1.681 m)
  • Punt d'inici i final: Bescaran.
  • Dificultat: Mitjana. No presenta cap dificultat tècnica encara que cal estar una mica en forma. La ruta no presenta massa desnivell però sí que son uns quants quilòmetres.
  • Època recomanada: Tot l'any, anant amb compte els mesos més freds de l'any, ja que podem trobar neu o gel al cim.
  • Material necessari: Segons les condicions del dia. Si anem durant l'estiu, caldrà portar aigua, gorra i crema solar.
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

Des de Bescaran, pujarem per la pista que va en direcció Castellnou de Carcolze durant aproximadament 2 kms, veurem que en aquesta alçada tenim l'opció de seguir cap a l'esquerra o cap a la dreta, nosaltres seguirem la pista cap a la dreta durant 2 kms més.

Als 4 kms aproximadament, trobarem un desviament en una curva tancada d'una pista que s'endinsa cap el bosc, agafarem aquesta i veurem que farem trams de baixada i que a la nostre dreta trobarem el Dolmen de la Cabana del Moro. Aquesta pista la caminarem durant 3,3 kms aproximadament.

Al portar uns 7 kms de ruta, trobarem que a l'esquerra de la pista per la que estem caminant puja un corriol amb una senyalització cap al Roc Beneïdor, haurem d'agafar aquest corriol (el seguirem fàcilment ja que trobarem marques constantment) que ens pujarà directes al cim en un tram de 1,6 kms amb gairebé 300 metres positius. Es important estar atents en el punt en que deixem la pista per agafar el corriol cap al cim, ja que pot ser fàcil seguir caminant de baixada per la pista i deixar-lo enrere.

La baixada la farem pel mateix camí que hem pujat.

COMARCA: Alt Urgell
LLOC: Estamariu - El Pont de Bar

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Pic de Noé (2.745 m)
Andorra
Vall d'Incles
Descobreix la Vall d'Incles pujant un dels seus cims i passejant per l'estany més gran d'Andorra.
Pic de Salòria (2.789 m)
Alt Urgell
PN Alt Pirineu
Gaudeix al sostre de l'Alt Urgell amb les vistes panoràmiques que aquest ens ofereix a diferents cims del Pirineu Català i Andorrà.
DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Moixeró (2.091 m) i Penyes Altes ...
Cerdanya
PN Cadí Moixeró
Amb aquesta ruta coneixerem la zona de Moixeró del PN Cadí Moixeró, on trobarem indrets espectaculars. Pujarem als seus dos principals cims, sent un d'ells el més alt de la zona del Moixeró.

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí