PdG---banner-1920x350px

Tossa Plana de Lles (2.905 m) – Pic de Setut (2.868 m) – Pic de Coma Extremera (2.809 m).

DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Fes un tomb per diferents cims de la Cerdanya, passant per un dels més emblemàtics de la Comarca i descobrint camins i vistes que no et deixaran indiferent!
WhatsApp Image 2024-10-08 at 19.32.56 (2)

La ruta fins a la Tossa Plana de Lles des del refugi del Cap del Rec és una de les excursions més populars i espectaculars de la Cerdanya. Amb un desnivell positiu considerable, aquesta ruta travessa paisatges alpins de gran bellesa i ofereix vistes panoràmiques increïbles sobre els Pirineus. Cal esmentar que la Tossa Plana de Lles es una de les muntanyes més emblemàtiques i més altes de la Cerdanya així com el Puigpedrós, el Carlit…

Aquesta proposta pretén fer conèixer algunes de les millors vistes del Pirineu Català i Andorrà des de la Cerdanya, passant de pujada per alguns indrets espectaculars com l’Estany de l’Orri arribarem al nostre primer cim i el més alt d’aquesta jornada, des d’on podrem gaudir de les espectaculars vistes que ens ofereix a altres cims de la Cerdanya, al Pirineu Francès i Andorrà, la Serra del Cadí, algunes muntanyes prepirinenques com el Port del Comte, el PN d’Aigüestortes i Estany de St Maurici… Des d’allà, seguirem fent camí per conèixer un parell de cims més, arribant per un camí còmode fins a Setut i travessant una cresta sense massa dificultat tècnica entre Setut i Coma Extremera, des de la qual gaudirem de les vistes als Estanys de Setut. Finalment baixarem pels anteriors estanys i passarem per altres indrets d’interès com el Refugi del Pradell per tornar de nou al Refugi del Rec.

Aquest itinerari es una recomanació per aquelles persones que els hi agrada fer pujades amb una bona inclinació (sobretot al tram final d’arribada a la Tossa Plana de Lles). Cal tenir en compte que encara que no presenta moltes dificultats tècniques, és una ruta amb bastant desnivell on els kms es poden fer llargs, i que entre el segon i el tercer cim haurem de travessar una cresta que pot tenir algún tram una mica exposat, per tant no la recomanem per a gent amb vertigen.

COM S’HI ARRIBA?

Sortida de la Seu d’Urgell: Pren la carretera N-260 en direcció a Puigcerdà.

Trencall cap a Martinet de Cerdanya: Després d’uns 30 km (aproximadament 30 minuts), arribaràs al poble de Martinet de Cerdanya. A la sortida del poble, pren el trencall a mà dreta cap a Lles de Cerdanya (carretera LV-4036).

Ascens fins a Lles de Cerdanya: Continua per la carretera LV-4036 uns 12 km, passant per Músser i fins arribar a Lles de Cerdanya. Des d’aquí, segueix les indicacions cap al refugi del Cap del Rec.

Accés al refugi: Des de Lles de Cerdanya, continua pujant per una carretera asfaltada durant uns 8 km fins arribar al refugi del Cap del Rec, situat al costat de l’estació d’esquí nòrdic de Lles.

El Clima:

MeteoPiri_500x500

Sabies que?

Tot i que molts cims del Pirineu estan formats per roques granítiques, la Tossa Plana de Lles està composta principalment per calcàries, la qual cosa li dóna un aspecte més erosionat i diferent a altres muntanyes de la zona.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:

• Duració de la ruta: Mig dia.
  • Distància total: 15,7 km
  • Desnivell acumulat (en total): 1.126 m (Altitud mínima: 1.959 m / Altitud màxima: 2.905 m)
  • Punt d'inici i final: Aparcament Cap del Rec, estació d'esquí nòrdic de Lles.
  • Dificultat: Mitjana. No presenta cap dificultat tècnica, però cal estar en forma.
  • Època recomanada: Del maig al novembre.
  • Material necessari: Segons les condicions del dia. Si anem durant l'estiu, caldrà portar aigua, gorra i crema solar.
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

La ruta comença al refugi del Cap del Rec, situat a 1.965 metres d'altitud. Des d'aquí, prenem el camí que surt cap a l'est en direcció a l'Estany de l'Orri. El camí està ben senyalitzat i és fàcil de seguir, amb una pujada moderada a través de boscos de pi negre.

Després d'uns 45 minuts a 1 hora de caminada, arribarem a l'Estany de l'Orri, un petit llac envoltat de prats alpins. És un bon lloc per descansar breument i gaudir de les vistes. Des d'aquí, el camí continua en direcció nord-est i comença a guanyar més alçada de manera constant.

Després de deixar enrere l'estany, el terreny es fa més pedregós i ens endinsem en paisatge d’alta muntanya. L'ascens es fa més exigent a mesura que ens apropem a la cresta de la Tossa Plana de Lles. El camí és empinat en aquest tram, però les vistes panoràmiques a mesura que guanyem altura són espectaculars. Un cop al cim, a 2.916 metres, gaudirem d'una vista de 360º increïble sobre la Cerdanya, Andorra, i la Serra del Cadí.

Des del cim de la Tossa Plana, el següent objectiu és el Pic de Setut, situat lleugerament al nord. El camí transcorre per la carena que uneix ambdós cims, amb vistes contínues sobre el Pirineu i els seus paisatges agrestos. El descens des de la Tossa Plana cap al Pic de Setut és suau, i l'arribada al cim del Setut no suposa un gran esforç.

Des de Setut, seguirem la cresta que ens portarà fins a Coma Extremera, aquesta cresta pot tenir algún pas exposat, per tant cal fer-ho amb cura.

Durant el descens, arribarem als Estanys de Setut, un grup de llacs alpins situats a uns 2.300 metres d'altitud. Els estanys són preciosos, especialment durant els mesos d'estiu, quan l’aigua reflecteix les muntanyes i els prats estan florits. Aquest és un altre lloc ideal per fer una parada i gaudir del paisatge.

Des dels Estanys de Setut, continuem el descens fins arribar al refugi del Pradell, situat a uns 2.150 metres. Aquest és un refugi no guardat, ideal per aixoplugar-se si és necessari o per gaudir d'un descans abans d'encarar el tram final de la ruta. Des d'aquí, el camí segueix baixant cap als boscos, tornant a connectar amb zones més arbrades.

Des del refugi del Pradell, seguirem el sender ben marcat que ens portarà de nou cap al refugi del Cap del Rec. Aquest tram final és més suau i passa de nou per boscos de pi negre i prats alpins, culminant així la ruta circular.

COMARCA: Cerdanya

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Ars - Ras de Conques
Alt Urgell
PN Alt Pirineu
Una opció fàcil i curta en ple PN de l'Alt Pirineu, on gaudirem d'increíbles paisatges i podrem fer un mos a un lloc encantador i molt agradable com es el Refugi Ras de Conques.
DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Circular pel Circ dels Colells: P...
Andorra
Circ dels Colells
Descobreix amb aquesta ruta l'espectacular i poc concorregut Circ dels Colells coronant els diferents cims que el formen.
DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Circular recorrent mitja Serra de...
Cerdanya - Berguedà
PN Cadí Moixeró
Si ets de sumar kms i metres de desnivell amb aquesta ruta descobriràs molts indrets imprescindibles de visitar a la Serra del Cadí!

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí