PdG---banner-1920x350px

Circular pel Circ dels Colells: Pic dels Colells (2.746 m), Pic de la Portella dels Colells (2.773 m), Pic de Serra-seca (2.775 m) i Pic d’Engaït o de la Menera (2.773 m).

DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Descobreix amb aquesta ruta l'espectacular i poc concorregut Circ dels Colells coronant els diferents cims que el formen.
Estanys Colells - MeteoPirineus (1)

El Circ dels Colells és un impressionant circ glacial situat al cor dels Pirineus, a la parròquia d’Encamp, Andorra. Es tracta d’una formació natural d’origen glacial, envoltada de majestuoses muntanyes, que ofereix un paisatge espectacular, amb estanys i prats alpins. A més de la seva bellesa paisatgística, és una zona apreciada pels amants del senderisme i la natura, que busquen gaudir d’itineraris tranquils en un entorn privilegiat. El Circ dels Colells destaca per ser un testimoni de l’evolució geològica de la regió, mostrant l’empremta del pas de les glaceres sobre el terreny pirinenc.

Anteriorment us vam oferir una proposta de ruta pel Circ de Pessons, en aquesta ocasió caminarem pel Circ veí, un territori molt menys concorregut que l’anterior i amb menys densitat d’estanys, però que també val molt la pena visitar i sobretot no ens deixarà indiferents!

Amb aquesta ruta no massa llarga pero amb prou desnivell, visitarem alguns punts d’interès com l’Estany de Coma Estremera i el Coll de Montmalús, alguns cims com el Pic dels Colells (2.746 m), Pic de la Portella dels Colells (2.773 m), Pic de Serra-seca (2.775 m) i Pic d’Engaït o de la Menera (2.773 m). També gaudirem de les vistes a tot el Circ de Colells i a l’altre banda a l’Estany d’Engaït des dels anteriors cims.

COM S’HI ARRIBA?

Des d’Andorra la Vella cal agafar la CG-2 en direcció a França i haurem d’agafar el desviament que indica Grau Roig.

Des de França cal accedir a Andorra pel Pas de la Casa i agafar la CG-2 en direcció a Andorra la Vella, agafant el desviament que indica Grau Roig.

Deixarem el cotxe al parking de l’estació d’esquí de Grau Roig.

El Clima:

MeteoPiri_500x500

Sabies que?

El Circ dels Colells és el resultat de l'erosió causada per les glaceres durant el quaternari. La seva forma semicircular és característica dels circs glacials, testimonis del passat geològic del Pirineu.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:

• Duració de la ruta: Mig dia.
  • Distància total: 9,7 km
  • Desnivell acumulat (en total): 865 m (Altitud mínima: 2.110 m / Altitud màxima: 2.775 m)
  • Punt d'inici i final: Aparcament Grau Roig.
  • Dificultat: Mitjana. No presenta cap dificultat tècnica, però cal estar en forma.
  • Època recomanada: Del maig al novembre.
  • Material necessari: Segons les condicions del dia. Si anem durant l'estiu, caldrà portar aigua, gorra i crema solar.
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

Sortim de l'aparcament de Grau Roig en direcció a l'Estany Coma Estremera. Un cop arribats a l'Estany ens desviarem pel camí en direcció al pic de Montmalús. Seguint les indicacions del camí (marques que trobarem) arribarem al Coll de Montmalús on podrem veure que si tirem a la dreta pujarem al cim del Montmalús, per tant nosaltres ens dirigirem a l'esquerra en direcció al Pic dels Colells.

Un cop al cim, seguirem la cresta baixant gairebé uns 300 metres i tornant a pujar per pujar als següents cims, la Portella dels Colells i el Serra-seca.

Seguirem en la mateixa direcció per enfilar ja l'últim cim de la jornada, el Pic d'Engaït, el qual per pujar-lo haurem de fer una petita grimpada sense dificultats.

Des de l'últim cim, caminarem aproximadament uns 300 metres pel camí que hem vingut, i allà podrem observar que trobarem un desviament a la dreta per començar a baixar cap al parking.

Veurem que aquest camí està ben senyalitzat i no té pèrdua, simplement cal seguir-lo fins arribar al restaurant El Piolet, pel qual ja haviem passat en la pujada i per tant ja coneixem el camí que ens portarà a on hem deixat el cotxe.

COMARCA: Andorra
LLOC: Circ dels Colells

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Ars - Ras de Conques
Alt Urgell
PN Alt Pirineu
Una opció fàcil i curta en ple PN de l'Alt Pirineu, on gaudirem d'increíbles paisatges i podrem fer un mos a un lloc encantador i molt agradable com es el Refugi Ras de Conques.
DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Tossa Plana de Lles (2.905 m) - P...
Cerdanya
Fes un tomb per diferents cims de la Cerdanya, passant per un dels més emblemàtics de la Comarca i descobrint camins i vistes que no et deixaran indiferent!
DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Circular recorrent mitja Serra de...
Cerdanya - Berguedà
PN Cadí Moixeró
Si ets de sumar kms i metres de desnivell amb aquesta ruta descobriràs molts indrets imprescindibles de visitar a la Serra del Cadí!

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí