banner---Encamp-2023

Els Rasos de Tubau (El Berguedà)

DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Al nord de la provincia de Barcelona, trobem un dels sectors del Prepirineu català més sorprenents i encara que sembli difícil, més desconeguts per la majoria dels amants de la muntanya! Anem fins als Rasos de Tubau, dins del massís del Catllaràs, a cavall de Sant Jaume de Frontanyà i la pobla de Lillet.

Si bé és cert que hi ha zones molt conegudes i visitades del Berguedà com el Pedraforca, el Parc Natural del Cadí i Moixeró o bé les fonts del Llobregat, a tocar trobem indrets de gran bellesa i poc freqüentats, com per exemple la serra del Catllaràs i els Rasos de Tubau.

El Catllaràs i els Rasos de Tubau, a la comarca del Berguedà, s’estenen per bona part del NE d’aquesta comarca, ocupant els primers contraforts que trobem del Prepirineu entre els rius Llobregat i Ter i deriven cap al sud als preciosos altiplans del Lluçanès, una terra de gran bellesa paisatgística i caracteritzada per un clima força plujós que li atorga abundància d’aigua i boscos de coníferes extenses.

Són moltes les opcions que trobem per gaudir de la muntanya d’aquestes contrades, com deixar-se perdre pels seus camins i carreteres o bé gaudir dels seus pobles de postal, com Vilada, Borredà, Castell de l’Areny o Sant Jaume de Frontanyà, o fer d’algunes activitats com les activitats aquàtiques que ofereix l’embassament de la Baells (kayac, rem, wakeborad o natació) i també gaudir d’algunes de les moltes rutes que ofereix la zona.

Proposem una sortida per descobrir els Rasos de Tubau, situats a llevant del petit poble de Sant Jaume de Frontanyà, que ens ofereix la oportunitat de gaudir d’unes vistes fantàstiques de bona part del Berguedà, Osona i el Ripollès. Al Pedró de Tubau, més baix que el seu germà Catllaràs, trobarem una ruta que ens ofereix natura en estat pur, boscos extensos i unes vistes espectaculars.

El Clima:

Aquest sector del Prepirineu rep moltes tardes d'estiu potents tronades que donen un ambient humit, d'aquí la presència de les denses pinedes i fins i tot, alguns sectors amb faig. En canvi l'hivern, sol ser una època molt més eixuta!
DESCÀRREGA GRATUÏTA:
gif Naturland

Sabies que?

Aquest massís és terra de frontera entre les conques del riu Llobregat i Ter! La precipitació recollida al vessant est, anirà doncs cap a Girona i fins a l'Estartit i en canvi la de l'oest, cap a Barcelona al delta del Llobregat!
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:

Deixarem el vehicle al coll de Sant Jaume, a peu de carretera, i començarem a enfilar cap al nord tot seguint la pista que ens endinsa pel bosc de pi roig, resseguint les marques de senderisme que ens conduiran cap a el Soler. A partir d'aquí, sempre seguint les marques, el camí començarà a enfilar fort, alhora que anirem guanyant vistes cap al sud i un cop creuat el coll de la Creu d'en Soler, arribarem als Rasos de Tubau i finalment al seu cim, el Pedró de Tubau de 1.543 m.

Des d'aquí tenim extenses panoràmiques! Al nord les muntanyes del Berguedà i els cims més alts del Pirineu oriental; al sud els altiplans del Lluçanès i treien el cap a l'horitzó, els cims del Prelitoral del Montseny, Sant Llorens del Munt i Montserrat i a llevant; les muntanyes d'Osona del Cabrerès i les Guilleries.

El retorn el realitzarem tornant per Tubau, on podrem visitar la seva església i més endavant, un cop arribats a cal Cintet, podrem agafar una pista (o carretera) que ens durà fins al punt d'inici de la sortida.

Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA
  • Pics a realitzar: Rasos de Tubau (1.543 m)
  • Duració de la ruta: 5:30 h
  • Distància total: 11,4 km
  • Desnivell acumulat (en total): 670 m
  • Temps total (sense parades): 4:00 h
  • Punt d'inici i final: Coll de Sant Jaume a la carretera entre Sant Jaume de Frontanyà i la Pobla de Lillet.
  • Dificultat: Exigent, per la distància i el desnivell acumulat, tot i que no té cap pas de dificultat. Recomanat anar seguint el track, hi ha molts camins que poden provocar confusions.
  • Època recomanada: Es pot realitzar durant tot l'any. Tot i això, a l'hivern, tenir en compte que cal anar ben equipats per la neu i el gel i per les condicions meteorològiques adverses o del propi terreny.
  • Material necessari: Mapes (Catllaràs, Alpina 1:25000)

 

COMARCA: Berguedà
LLOC: Rasos de Tubau

Amb el suport de:

BCNDIBA-Positiu-Allarg-CA
Les últimes propostes de Descoberta:
Cascada de Ratera (PN Aigüestortes)
Pallars Sobirà
Estany de Sant Maurici
Dins el Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, hi trobem la Cascada de Ratera, una de les més conegudes i visitades del Pirineu. Ens acompanyeu a descobrir-la?
DESCOBERTA: CASCADES
Cascada de Noarre
Pallars Sobirà
Vall de Noarre
A la Vall de Noarre, al Parc Natural de l'Alt Pirineu, on hi discórrer el riu que porta aquest nom, hi trobem indrets molt ben amagats i d'una bellesa excepcional. Entremig d'aquests paisatges destaca la cascada i el conjunt de bordes de Noarre, on es donen la mà la natura amb un enclau d'importància històrica. A continuació,...
DESCOBERTA: CASCADES
Descoberta del Torrent de la Font...
Cerdanya
Àrea recreativa d'Escobairó
Tornem a viatjar fins a la comarca de la Cerdanya, per descobrir una ruta molt especial que ens portarà des d'Escobairó, cap al camí del Bac Gran fins el Torrent de la Font Seca passant pel refugi de la Pleta de Das. Un itinerari molt entretingut on podrem contemplar el massís de la Tosa i una petita part del PN del Cadí-Moix...
DESCOBERTA: EXCURSIONISME

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí