PdG---banner-1920x350px

Estany de Gerber

DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Amb aquesta ruta coneixerem alguns més dels espectaculars estanys que trobem al PN Aigüestortes i Estany de St Maurici, aquests pot ser menys coneguts que altres però sense res que envejar.
gerber-meteopirineus-catalans

La ruta a l’estany de Gerber és un recorregut d’alta muntanya situat al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, als Pirineus. El sender comença al Port de la Bonaigua i segueix un camí ben senyalitzat que passa per boscos de pi negre i prats alpins. L’excursió és d’una dificultat baixa i permet conèixer un llac d’origen glacial envoltat de cims impressionants. La ruta ofereix unes vistes espectaculars i és ideal per als amants de la natura i les excursions a l’aire lliure.

Aquesta ruta no presenta cap dificultat tècnica i tampoc es massa llarga ni té massa desnivell, llavors pot ser una gran opció per a fer en familia.

COM S’HI ARRIBA?

Des d’Esterri d’Àneu cal agafar la C-28 en direcció a Vielha.

Aquesta mateixa carretera ens portarà a pujar el port de la Bonaigua. Un cop arribem a l’estació d’esquí La Peülla ja podem deixar el cotxe a l’aparcament que es troba a la vora de la carretera.

El Clima:

MeteoPiri_500x500

Sabies que?

L'estany de Gerber és d'origen glacial, format fa milers d'anys durant l'última glaciació. Els processos de desglaç i erosió van donar lloc a aquesta cubeta que, en fondre's el gel, es va omplir d'aigua, creant l'estany.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:

• Duració de la ruta: 3:00 h
  • Distància total: 8,5 km
  • Desnivell acumulat (en total): 380 m (Altitud mínima: 1.844 m / Altitud màxima: 2.229 m)
  • Punt d'inici i final: Aparcament La Peülla.
  • Dificultat: Baixa. Ideal per a fer en familia
  • Època recomanada: Del maig al novembre.
  • Material necessari: Segons les condicions del dia. Si anem durant l'estiu, caldrà portar aigua, gorra i crema solar.
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

El camí comença amb una lleugera pujada per un sender ben definit que segueix el curs del riu Gerber. Aquest tram inicial travessa boscos de pi negre, amb ombra i un ambient fresc.

El sender continua pujant amb una inclinació més pronunciada. Aquesta secció és més pedregosa i requereix atenció, però és d'una bellesa excepcional. El camí s'endinsa en una vall glacial, on es poden veure les primeres cascades formades pel riu. Després d'uns 30 minuts de caminada, s'arriba a l'Estanyet de Gerber, un petit estany que serveix com a preludi del que vindrà. Aquest és un bon lloc per fer una petita parada i gaudir del paisatge.

El camí continua ascendint suaument des de l'Estanyet. Aquest últim tram és menys empinat i discorre per un terreny més obert, envoltat de prats alpins i formacions rocoses. Arribarem al segon llac, l'Estanyera de Gerber de Baix, el qual deixarem a la nostra dreta mentre seguim pujant.

Finalment, després d'uns 20-25 minuts més, s'arriba a l'estany de Gerber, situat a uns 2.170 metres d'altitud. L'estany de Gerber és un gran llac glacial envoltat per altes muntanyes, amb aigües cristal·lines que reflecteixen el paisatge circumdant.

COMARCA: Pallars Sobirà
LLOC: PN Aigüestortes i Estany de Sant Maurici

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Roc Beneïdor
Alt Urgell
Estamariu - El Pont de Bar
Descobreix amb una ruta d'uns quants quilòmetres encara que sense cap dificultat tècnica, les millors vistes de l'Alt Urgell de la Serra del Cadí.
Pic de Noé (2.745 m)
Andorra
Vall d'Incles
Descobreix la Vall d'Incles pujant un dels seus cims i passejant per l'estany més gran d'Andorra.
Pic de Salòria (2.789 m)
Alt Urgell
PN Alt Pirineu
Gaudeix al sostre de l'Alt Urgell amb les vistes panoràmiques que aquest ens ofereix a diferents cims del Pirineu Català i Andorrà.

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí