PdG---banner-1920x350px

Estanys d’Ensagents, Encamp – Andorra

DESCOBERTA: ESTANYS
Us proposem una segona opció per descobrir estanys poc coneguts d'Andorra, així que després de visitar els Estanys de Colell al comú d'Encamp, ara us recomanem els d'Ensagents, una zona on trobarem alguns excursionistes, però que no presenta massificacions.
Ruta ENSAGENTS - MeteoPirineus (2)

Aquesta vall dona una mica la sensació que queda poc visible en el conjunt de rutes d’Andorra, donant-li com a privilegi, que sigui una bona opció a escollir, si volem fer una agradable sortida i trobar poca gent.

Ens trobem en el comú d’Encamp i l’accés principal es fa a través de la vall dels Cortals, fet que com hem dit, invisibilitza més la vall d’Ensagents, que s’obrirà davant nostre, quan comencem la ruta.

Dins d’un terreny granític, el gel va ser el gran culpable de moldejar les formes que han definit cims esmolats, cascades i estanys.

A títol personal, aquesta és una de les rutes més completes que podem realitzar a Andorra, on alternem zones de frondosos boscos, estanys d’alta muntanya i finalment, arribar a cotes altes des d’on gaudir d’una gran panoràmica sobre una bona part del Pirineu!

COM S’HI ARRIBA?

Per arribar-hi, agafem la carretera d’Andorra a Encamp CG-2, a la rotonda del Funicamp, girem a la dreta en direcció a la Carretera CS-220 dels Cortals d’Encamp, fins al KM 6,4 aproximadament, on aparquem el cotxe als marges de la carretera, a la zona propera a les bordes de Rigobert.

El Clima:

Situada lluny de la frontera amb França que limita amb el vessant nord, aquí les nevades de nord queden una micona més al marge que zones més al nord com Canillo, tot i així aquestes muntanyes tenen habitualment abundancia de neu tot l'hivern i els estius són marcats pels matins de sol i nuvolades de tarda que solen venir acompanyades de xàfecs moltes tardes.
MeteoPiri_500x500

Sabies que?

La litologia granítica al Pirineu, esdevé la roca més rellevant d'albergar estanys d'origen glacial. A Andorra, aquesta roca aflora a la zona de la ruta que descriurem, a la vall de Madriu i al circ de Pessons i Colell, oferint el conjunt lacustre més important del Principat.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:

Sortim per la pista, a 1.905m d'alçada, cap al Camí d'Ensagents - Madriu marcat amb punts grocs, sempre seguint les indicacions fins al Refugi d'Ensagents, vorejant una tanca metàl·lica fins a trobar l'evident entrada al bosc a mà esquerra.

Al poc de pujar trobem un gran cartell indicatiu de fusta què indica el BOSC DEL CAMPEÀ (que és per on apareixerem a la baixada) i nosaltres ara seguim cap a la dreta, sempre cap al Refugi d'Ensagents.

El camí puja de manera progressiva però fàcil, sobre un mantell de roques granítiques i multitud d'arrels a la vista d'aquests magnífics pins. Durant aquest inici del trajecte passem al costat les típiques construccions de "pedra seca", un patrimoni que cal admirar i conserva. Seguim pujant fins a arribar a un altre gran cartell indicatiu de fusta on seguirem cap al camí d'Ensagents, deixant de banda el camí que va a la Coma dels Llops. Poc després trobem un gran clar amb un altre gran cartell indicatiu de fusta que novament seguirem cap al Refugi d'Ensagents. Des d'aquí començarem a creuar zones de meandres i rierols què travessarem per unes còmodes i simpàtiques passarel·les de fusta. Més endavant quan el bosc comença a obrir-se, vegem en una zona de blocs de granit caòtics d'espectaculars dimensions a la nostra dreta. Seguirem amb tendència a l'esquerra, buscant alguna fita i punts grocs, passant per sota d'una gran paret de roca i realitzant una breu pujada per un petit corriol entre blocs, buscant la millor zona de pas. A pocs minuts ja arribarem a l'àmplia esplanada del refugi d'Ensagents situat a 2.420m on podem realitzar un breu descans. Des d'aquí seguirem en tot moment els cartells indicatius i punts grocs cap als Estanys d'Ensagents. Els quals arribarem en aproximadament 20 minuts més de pujada.

Un cop arribats al primer estany, les marques i fites es distancien una mica i haurem d'agilitzar la vista per detectar-los, seguint el camí més evident que ens portarà vorejant-los fins a l'últim dels 3 estanys.

Per admirar en tota l'esplendor aquest conjunt d'estanys i el circ glacial d'Ensagents, farem una última pujada fins a la Collada d'Entinyola 2.665m. Des d'aquest punt, qui tingui forces i ganes, pot accedir al pic de l'Alt del Griu 2.879m, al qual s'arriba en aproximadament 45 minuts més, completant una mica més de 200 metres de desnivell.

Nosaltres ens dirigim des de la collada cap a l'esquerra, cap al proper Pic de l'Aspra 2.693m, seguint marques grogues i alguna fita dispersa travessant per sobre dels blocs amb atenció d'on posem els peus. (es pot evitar aquesta pujada rodejant el Pic per la dreta, sense perdre gaire alçada des de la collada)

Iniciarem l'evident baixada cap a les Pedrusques, tenint vistes de la vall, divisant a l'horitzó Encamp. Aquesta baixada cal estar atents als punts grocs i fites en tot moment, per no desorientar-nos dins el bosc. Arribats a una cruïlla marcada amb una pedra a terra pintada amb tres punts grocs, girarem a la dreta per acabar arribant al camí del Bosc de Campeà, sempre en baixada, el qual ens deixarà al cartell de fusta indicatiu que vam veure a l'inici de la sortida, per on tornarem sobre els nostres passos fins a arribar a l'aparcament per camí ja conegut.

Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA
  • Duració de la ruta: Mig dia
  • Distància total: 8,7 km
  • Desnivell acumulat (en total): 776 m
  • Temps total (sense parades): 4 hores
  • Dificultat: Mitjana. Si no volem ascendir fins al cims, podem girar pel mateix camí un cop visitats els estanys.
  • Època recomanada: Entre maig i octubre per no trobar neu.
COMARCA: Andorra
LLOC: Ensargents

Amb el suport de:

logo encamp - meteopirineus
Les últimes propostes de Descoberta:
Ruta amb raquetes pels estanys de...
La Cerdanya
Estanys de la Pera
A l'oest de la Cerdanya, hi trobem els estanys de la Pera. És una de les zones lacustres més interessants i més visitades, sobretot durant l'estiu, del Pirineu Oriental. El seu paisatge, es caracteritza per tonalitats singulars de colors vermells i grisos. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes fins aquest indret!
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU
Sortida skimo al cim de Noucreus ...
Ripollès
Cim de Noucreus
Avui proposem una sortida d'esquí de muntanya (skimo) per la Vall de Núria, un dels indrets amagats i més bonics del Pirineu oriental. Des d'aquest lloc, presentem una ruta fins al cim del Noucreus, frontera amb França, amb unes vistes espectaculars. Més detalls a continuació:
DESCOBERTA: ESQUIMU
Ruta amb raquetes pel Pla de la L...
Cerdanya
Aransa
L'estació d'esquí nòrdic Aransa -oberta l'any 1986-, es troba situada al poble d'Arànser, al terme municipal de Lles de Cerdanya. Envoltada per muntanyes de renom a la comarca, com la Tossa Plana de Lles o el Pic de Sirvent, és troba ubicada a la conca dels Estanys de la Pera. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes per aq...
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí