PdG---banner-1920x350px

La Vall del Catllar (Ripollès)

DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Si volem fer una sortida d'aquelles que ens regalen un munt de descobertes, us proposem que us deixeu perdre per la vall del Catllar des de Tregurà de Dalt, al Ripollès! Vistes fantàstiques, frondosos boscos, aigua a dojo i natura en estat pur! Més detalls a continuació:
creu de tregurà - meteopirineus

La ruta que segueix per la vall del Catllar s’adentra als indrets més profunds d’aquesta vall, enmig de boscos, salts d’aigua i rodejats de fauna i flora de la zona. El pic de Balandrau (2.585 m) s’alça al davant en certs punts de la ruta, un excel·lent mirador de les muntanyes de Núria i Torreneules.

COM S’HI ARRIBA?

El punt d’inici és al poble de Tregurà de Dalt.

Per arribar-hi hem d’anar fins a Camprodon i agafar la GIV-5264 seguint el riu Ter.

Abans d’arribar a Setcases, ens trobem la bifurcació per la GIV-5265 a Tregurà de Dalt.

Powered by Wikiloc

El Clima:

MeteoPiri_500x500

Sabies que?

LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:
  • Duració de la ruta: 4h
  • Distància total: 9.8 km
  • Desnivell acumulat (en total): 300m (Altitud mínima: 1.181 m / Altitud màxima: 1.456 m)
  • Temps total (sense parades): 3:00 h
  • Punt d'inici i final: Tregurà de Dalt
  • Dificultat: Moderada.
  • Època recomanada: És pot realitzar durant tot l'any. Tot i això, a l'hivern, tenir en compte que cal anar ben equipats per les condicions meteorològiques adverses o del propi terreny.
  • Material necessari: Mapes (Taga, Alpina 1:25000)
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

Deixarem Tregurà de Dalt des de la seva bassa, i anirem per camí planer, tot per un camí què és el canal d'aigua de la bassa, que resseguirem fins a la ribera del Catllar!

Aquí ja ens trobarem al cor de la vall, amb els rius que baixen dels vessants de llevant del Balandrau.

Arriba la baixada, i anirem pel vessant solà de la vall baixant, visitant les cabanyes del Catllar i del Ras, on el camí ens portarà a resseguir el riu fins a gairebé desembocar al riu Ter.

No arribarem, i un cop visitada la Mare de Déu del Catllar, agafarem un camí que amb suau pujada, ens portarà per les zones boscoses de les Deveses i el Falgar.

En poca estona, tornarem a arribar a Tregurà, gran mirador de la vall de Camprodon.

COMARCA: Ripollès
LLOC: Vall del Catllar

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Ruta amb raquetes pels estanys de...
La Cerdanya
Estanys de la Pera
A l'oest de la Cerdanya, hi trobem els estanys de la Pera. És una de les zones lacustres més interessants i més visitades, sobretot durant l'estiu, del Pirineu Oriental. El seu paisatge, es caracteritza per tonalitats singulars de colors vermells i grisos. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes fins aquest indret!
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU
Sortida skimo al cim de Noucreus ...
Ripollès
Cim de Noucreus
Avui proposem una sortida d'esquí de muntanya (skimo) per la Vall de Núria, un dels indrets amagats i més bonics del Pirineu oriental. Des d'aquest lloc, presentem una ruta fins al cim del Noucreus, frontera amb França, amb unes vistes espectaculars. Més detalls a continuació:
DESCOBERTA: ESQUIMU
Ruta amb raquetes pel Pla de la L...
Cerdanya
Aransa
L'estació d'esquí nòrdic Aransa -oberta l'any 1986-, es troba situada al poble d'Arànser, al terme municipal de Lles de Cerdanya. Envoltada per muntanyes de renom a la comarca, com la Tossa Plana de Lles o el Pic de Sirvent, és troba ubicada a la conca dels Estanys de la Pera. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes per aq...
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí