PdG---banner-1920x350px

Pic de Salòria (2.789 m)

DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Gaudeix al sostre de l'Alt Urgell amb les vistes panoràmiques que aquest ens ofereix a diferents cims del Pirineu Català i Andorrà.
Salòria

El Pic de Salòria, sostre de l’Alt Urgell situat a la frontera entre Andorra i Espanya, és una muntanya impressionant que ofereix vistes panoràmiques espectaculars dels Pirineus. La ruta que surt des d’Os de Civís és una de les més populars per accedir a aquest cim. Aquest camí recorre paisatges de muntanya plens de bellesa, amb prats verds, boscos densos i zones rocoses. A mesura que s’ascendeix, es pot gaudir de la flora i fauna locals, així com de la tranquil·litat que ofereix aquesta zona allunyada dels circuits més massificats. És una excursió moderada, ideal per a senderistes amb experiència que busquen una aventura plena de naturalesa i paisatges pirinencs.

Aquesta ruta ens permetrà gaudir de grans paisatges d’alta muntanya amb un recorregut sense dificultats encara que bastant desnivell amb zones molt inclinades. L’itinerari passa per zones d’interès com el Coll de Conflent, i des d’aquí s’enfila una part molt dreta que enllaça amb una bonica cresta que ens portarà directes al cim.

COM S’HI ARRIBA?

Des de la Seu d’Urgell cal dirigir-se a la frontera d’Andorra.

Un cop a Andorra, ens dirigim a Sant Julià de Lòria per la CG-1. Deixem el poble a la dreta i seguim en direcció a Andorra la Vella, passant pel túnel.

Al finalitzar el túnel, agafarem la següent rotonda que trobarem i sortirem per la segona sortida, en direcció a Os de Civís.

Aquesta carretera ens portarà directes al poble, on deixarem el cotxe.

El Clima:

MeteoPiri_500x500

Sabies que?

El Coll de Conflent es troba a l'antiga ruta transhumant que connectava el Principat d'Andorra amb les valls de l'Alt Urgell. Els pastors utilitzaven aquest pas de muntanya per traslladar els ramats entre les zones d'hivernada i estiuada. A més de la seva importància històrica com a via de transhumància, avui dia el Coll de Conflent és una ruta de senderisme popular per als amants de la natura, oferint unes vistes panoràmiques impressionants dels Pirineus i un accés directe a diversos cims de la zona.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:

• Duració de la ruta: 4:30 h aproximadament.
  • Distància total: 12,9 km
  • Desnivell acumulat (en total): 1.265 m (Altitud mínima: 1.492 m / Altitud màxima: 2.789 m)
  • Punt d'inici i final: Os de Civís.
  • Dificultat: Mitjana. No presenta cap dificultat tècnica encara que cal estar una mica en forma.
  • Època recomanada: Del maig al novembre.
  • Material necessari: Segons les condicions del dia. Si anem durant l'estiu, caldrà portar aigua, gorra i crema solar.
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

Des de Os de Civís, seguirem la carretera (durant aproximadament 400 metres) que puja cap a l'Hotel de Os de Civís, realitzarem una curva tancada a l'esquerra i a la següent curva que trobarem ja ens endinsarem en un camí que puja pel mig del bosc.

Aquest camí anirà pujant molt dret paral·lel a un tallafocs, seguirem les marques grogues que ens guien durant 1,3 km aproximadament.

L'anterior camí ens haurà portat a enllaçar-nos amb una pista, aquesta l'haurem de seguir cap a l'esquerra durant pocs metres, més endavant veurem que enllaça amb una altre pista que disposa d'una barrera pels vehicles, agafarem aquesta i la seguirem durant 3,5 km aproximadament fins arribar al Coll de Conflent.

Un cop al Coll, cal enfilar la muntanya cap amunt, i seguint les diferents fites de pedra que trobarem el camí ens portarà per una cresta per la qual arribarem directes al cim. Aquest tram mesura més o menys 1,6 km i acumularem 573 metres de desnivell.

Un cop al cim, la tornada fins al Coll de Conflent es farà pel mateix camí pel qual hem pujat. Al arribar al Coll de Conflent agafarem un nou camí, el qual  baixa cap a la vall (queda a mà esquerre si mirem en direcció a la pista per la qual haviem pujat fins al Coll) està senyalitzat i veurem un cartell amb la indicació del poble Os de Civís. Seguirem aquest durant 4,5 km fins arribar al poble.

COMARCA: Alt Urgell
LLOC: PN Alt Pirineu

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Roc Beneïdor
Alt Urgell
Estamariu - El Pont de Bar
Descobreix amb una ruta d'uns quants quilòmetres encara que sense cap dificultat tècnica, les millors vistes de l'Alt Urgell de la Serra del Cadí.
Pic de Noé (2.745 m)
Andorra
Vall d'Incles
Descobreix la Vall d'Incles pujant un dels seus cims i passejant per l'estany més gran d'Andorra.
DESCOBERTA: EXCURSIONISME
Moixeró (2.091 m) i Penyes Altes ...
Cerdanya
PN Cadí Moixeró
Amb aquesta ruta coneixerem la zona de Moixeró del PN Cadí Moixeró, on trobarem indrets espectaculars. Pujarem als seus dos principals cims, sent un d'ells el més alt de la zona del Moixeró.

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí