PdG---banner-1920x350px

Ruta amb raquetes des del Port del Comte al Pedró dels 4 Batlles

DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU
Avui us portem una nova descoberta, en aquest cas, una ruta amb raquetes de neu del Port del Compte al Pedró dels 4 Batlles. Us proposem doncs, una ruta amb raquetes fins aquest indret! A continuació, tots els detalls:
raquetes de neu Pirineu - MeteoPirineus (1)

L’estació del Port del Comte és un massí­s del Prepirineu, situat entre les comarques del Solsonès i l’Alt Urgell. La seva morfologia es caracteritza per tenir formes erosionades, és a dir, més suaus i arrodonides. El pic més important de la zona, és el Pedró dels Quatre Batlles, ja que n’és el més elevat.

COM S’HI ARRIBA?

La ruta l’iniciem a l’aparcament Estació Port del Comte. Hem d’arribar a l’estació d’esquí per la carretera LV-4241 des de Solsona.

Un cop arribem a Coll de Jou, agafem la carretera al Port del Comte. Des d’allà, seguim recte fins al desviament cap a l’estació d’esquí a la dreta i finalment, el pàrquing.

El Clima:

MeteoPiri_500x500

Sabies que?

Per la Vall del Lord, és de visita obligada parar al Santuari del Lord. Situat al cim de la mola de Lord, (per accedir-hi cal caminar uns 20 minuts des del punt on es pot deixar el vehicle), en aquest indret és pot admirar un gran canó que commemora les guerres carlines. El santuari actual és del segle XIX, però els primers vestigis es remunten al segle X.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:
  • Pics a realitzar: Pedró dels 4 Batlles (2.386 m)
  • Duració de la ruta: Un matí
  • Distància total: 5'42 km
  • Desnivell acumulat (en total): 405 m (Altitud mínima:  1.970 m / Altitud màxima: 2.386 m)
  • Temps total (sense parades):  3 h
  • Punt d'inici i final: Aparcament Estació Port del Comte
  • Dificultat: Moderada (a causa del desnivell)
  • Època recomanada: És pot realitzar durant tot l'any. Tot i això, a l'hivern, tenir en compte que cal anar ben equipats per les condicions meteorològiques adverses o del propi terreny. Elevada atenció amb el perill d'allaus, consultar l'estat de la zona abans de realitzar la ruta.
  • Material necessari: Raquetes i pals, segons l'època de l'any. Mapes (Vall del Lord - Port del Comte. Escala 1:25.000. Editorial Alpina)
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

Iniciem el recorregut circular al pàrquing de l'Estivella l'estació d'esquí de Port del Comte.

Sortim d'aquest indret, direcció les marques de color negre (dificultat elevada), que ens guien per un lleuger pla, vorejant una petita bassa d'aigua, i comencem amb una pronunciada pujada per la pista d'esquí "Rasa Pauet".

Anem seguint els telecadires, que ens guiaran camí amunt.

Arribats a dalt, seguin a l'esquerra i una petita pujada ens porta a la base del Pedró dels 4 Batlles, on les vistes panoràmiques són excepcionals si ens fa bon dia.

Des d'aquest indret podem desfer el camí per on hem pujat; o pels més experts, baixar per la Bòfia, i baixar per la pista paral·lela per la qual hem pujat, tot i que hi ha un canal força complicat.

COMARCA: Alt Urgell i Solsonès
LLOC: Pedró dels 4 Batlles

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Ruta amb raquetes pels estanys de...
La Cerdanya
Estanys de la Pera
A l'oest de la Cerdanya, hi trobem els estanys de la Pera. És una de les zones lacustres més interessants i més visitades, sobretot durant l'estiu, del Pirineu Oriental. El seu paisatge, es caracteritza per tonalitats singulars de colors vermells i grisos. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes fins aquest indret!
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU
Sortida skimo al cim de Noucreus ...
Ripollès
Cim de Noucreus
Avui proposem una sortida d'esquí de muntanya (skimo) per la Vall de Núria, un dels indrets amagats i més bonics del Pirineu oriental. Des d'aquest lloc, presentem una ruta fins al cim del Noucreus, frontera amb França, amb unes vistes espectaculars. Més detalls a continuació:
DESCOBERTA: ESQUIMU
Ruta amb raquetes pel Pla de la L...
Cerdanya
Aransa
L'estació d'esquí nòrdic Aransa -oberta l'any 1986-, es troba situada al poble d'Arànser, al terme municipal de Lles de Cerdanya. Envoltada per muntanyes de renom a la comarca, com la Tossa Plana de Lles o el Pic de Sirvent, és troba ubicada a la conca dels Estanys de la Pera. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes per aq...

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí