PdG---banner-1920x350px

Sortida esquimu al Tossal d’Estivella i Pedró dels 4 Batlles, Solsonès

DESCOBERTA: ESQUIMU
Bonica sortida d’esquí de muntanya al Solsonès en un recorregut que convé estar segurs de la presència de neu, i per tant anar-hi els anys nivosos o després de nevades abundants. Es tracta d’una ruta molt boscosa que s’inicia 200 m abans d’arribar a coll de port, en un revolt molt tancat envoltat de prats tot venint de Sant Llorenç de Morunys.
Estivella - MeteoPirineus

És una ruta de dificultat mitjana però que transcorre per terrenys simples, en general. En el recorregut, s’assoleixen dos cims prepirinencs amb encant: el Tossal d’Estivella i el Pedró dels quatre Batlles.  Hem d’assegurar la presència de neu anant-hi després de llevantades que deixin gruixos abundants a aquestes zones prepirinenques.

El Clima:

Tot i ser l'hivern, l'època més seca de l'any, la zona presenta moltes temporades situacions de fronts del SW o llevantades que donen neu a la zona. Les condicions del vessant nord del massís del Port del Comte, són bones per la conservació de la neu, al tractar-se d'una zona on la humitat mediterrània, és més difícil d'arribar.
MeteoPiri_500x500

Sabies que?

Aquest massís està farcit de coves, avencs i dolines, formacions típiques dels sistemes càrstics, i és que la roca calcària d'aquesta muntanya és fàcilment erosionada amb l'acidesa de la pluja, creant un sistema de galeries per l'interior del massís, on s'escola d'aigua. Tota aquesta aigua finalment, sortirà a l'exterior a través de nombroses fonts, entre elles una de les més populars, el naixement del riu Cardener.
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:

Iniciem el recorregut al revolt tancat previ al coll de port venint de Solsona.  En aquest revolt, agafarem una pista estreta que es dirigirà direcció sud oest. S’haurà de seguir aquesta direcció (Rasa de Carbassers ) durant uns 2,5 km seguint el fons del torrent, el qual no té aigua ni complicacions. Un cop transcorregut aquest tram, haurem arribat a l’inici del sector de pistes de Port del Comte d’Estivella, una zona que acostuma a tenir pocs esquiadors d’alpí que destorbin i una bona qualitat de neu. En aquest punt mantindrem al direcció seguint el  mateix torrent, ara per pistes. Seguirem aquesta direcció fins la font d’Arderic, un abeurador que potser no és visible. En aquest punt veurem el tossal d’Estivella a la esquerra, que serà el nostre objectiu proper i veurem com es començarà a desdibuixar el torrent que fins ara havíem seguit . Aquí començarem a e emprendre la pujada final en una direcció al sud-est  tendint a realitzant un flanqueig. Un cop estiguem a la carena a 2300 m (molt planera i arrodonida, emprendrem la recta final direcció est amb una pujada molt suau fins assolir el primer cim (Tossal d’Estivella). En aquest punt us proposem de fer un altre cim conegut de la zona, ja que suposa molt poc temps addicional i d’aquesta manera es poden matar dos ocells d’un tret.  Per assolir aquest segon cim des del tossal d’Estivella estant, desfarem l’últim tram de camí que transcorria per la carena  i mantindrem aquesta direcció durant 2 km. Aquest tram serà molt planer i convé tenir com  a referència una zona més dreta a la nostra esquerra tot dirigint-nos al Pedró, amb l’objectiu de no pedren's en aquest gran altiplà. Seguint aquesta direcció arribarem al cim més elevat de la zona.  El retorn el farem desfent el camí que hem fet tot tornant per la rasa dels carbassers, una zona obaga (obaga de coll de port), que presenta bona neu (quan n’hi ha) i que te un bosc de pi que ens obligarà a fer uns quants girs per anar-los esquivant. Bona esquiada!

RECOMANACIONS:

Aquesta zona és força freqüentada per fer esquimu a la zona, tot i així us recomanem triar bé la ruta en funció del vostre nivell. No em de menysprear però, les condicions meteorològiques d'alta muntanya de la zona, pel que recomanem sempre abans d'anar consultar la previsió del temps i el butlletí de neu.
La ruta, ens regala l'oportunitat de poder gaudir d'unes vistes espectaculars!

Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA
  • Coll de Port, Rasa de Carbassers, pistes esquí Port del Comte del sector d’Estivella, font d’Arderic, tossal d’Estivella, Pedró dels quatre Batlles i obaga del Coll de Port
  • Duració de la ruta: Un matí (5 h)
  • Distància total (anada i tornada): 7 Km Anada i tornada pel mateix lloc.
  • Desnivell acumulat (total): 955 metres
  • Punt inici i final: Revolt situat a 200 metres abans d’arribar al coll de port venint des de Sant Llorenç de Morunys.
  • Dificultat: mitjana.
  • Època recomanada: La neu no sempre hi és habitual, millor anar-hi després de nevades abundants (llevantades) a partir del gener.
  • Material necessari: equipament d’esquí de muntanya, pala DVA i sonda. GPS amb mapes de la zona.

COMARCA: Solsonès
LLOC: Coll de Port

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Ruta amb raquetes pels estanys de...
La Cerdanya
Estanys de la Pera
A l'oest de la Cerdanya, hi trobem els estanys de la Pera. És una de les zones lacustres més interessants i més visitades, sobretot durant l'estiu, del Pirineu Oriental. El seu paisatge, es caracteritza per tonalitats singulars de colors vermells i grisos. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes fins aquest indret!
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU
Sortida skimo al cim de Noucreus ...
Ripollès
Cim de Noucreus
Avui proposem una sortida d'esquí de muntanya (skimo) per la Vall de Núria, un dels indrets amagats i més bonics del Pirineu oriental. Des d'aquest lloc, presentem una ruta fins al cim del Noucreus, frontera amb França, amb unes vistes espectaculars. Més detalls a continuació:
DESCOBERTA: ESQUIMU
Ruta amb raquetes pel Pla de la L...
Cerdanya
Aransa
L'estació d'esquí nòrdic Aransa -oberta l'any 1986-, es troba situada al poble d'Arànser, al terme municipal de Lles de Cerdanya. Envoltada per muntanyes de renom a la comarca, com la Tossa Plana de Lles o el Pic de Sirvent, és troba ubicada a la conca dels Estanys de la Pera. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes per aq...
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí