PdG---banner-1920x350px

Sortida skimo al cim de Noucreus (des del Santuari de Núria)

DESCOBERTA: ESQUIMU
Avui proposem una sortida d'esquí de muntanya (skimo) per la Vall de Núria, un dels indrets amagats i més bonics del Pirineu oriental. Des d'aquest lloc, presentem una ruta fins al cim del Noucreus, frontera amb França, amb unes vistes espectaculars. Més detalls a continuació:
skimo vall de núria - meteopirineus catalans

El cim de Nou Creus, de 2.799 metres, es troba entre la Vall de Núria i l’estació de Vallter 2000. Sol ser un pic que passa desapercebut, ja que es troba envoltat d’altres que són molt més populars, com el Bastiments i el pic de l’Infern. No obstant, és un recorregut que amb esquís val molt la pena.

COM S’HI ARRIBA?

Per arribar al Santuari de Núria, el punt d’inici de la sortida d’skimo, hem d’utilitzar el cremallera de Núria. Les estacions del cremallera, a Ribes i Queralbs, estan ben comunicades tant per carretera com amb tren, amb el Rodalies de Catalunya (R3).

Si s’arriba en tren, es pot anar a Ribes de Freses i agafar l’enllaç a l’estació de Ribes, o fins a Queralbs.

Per carretera, les estacions Ribes Enllaç, Ribes-Vila i Queralbs, disposen de pàrquings gratuïts.

Powered by Wikiloc

El Clima:

Regne de la tramuntana, aquest sector del Pirineu Oriental sol rebre les seves nevades més abundants provinents de llevant! El fort vent del nord afecta molts dies d'hivern aquestes muntanyes, però la vall que proposem sol ser la que millor guarda la neu de Vall de Núria, donada que queda més arracerada del vent i en zones ombrívoles.
MeteoPiri_500x500

Sabies que?

A la vall de Núria, destaquem el santuari com a lloc de pelegrinatge concorregut. És un espai espiritual marià d'arrels molt antigues i tradicions que encara és mantenen. D'altre banda, se'n reconeix tres símbols principals: la creu, la campana i l’olla, que segons la llegenda -creences paganes  segons el folklorista Joan Amades-, ajuda a les parelles cap al camí a la fertilitat. Així doncs, un lloc amb moltíssima història, llegendes i paisatges extraordinaris, fan d'aquest indret, un lloc de visita obligada!
LA NOSTRA PROPOSTA DE RUTA:
  • Pics a realitzar: Noucreus (2.799m)
  • Duració de la ruta: Un matí
  • Distància total: 5'86 km (només ascendir)
  • Desnivell acumulat (en total): 895 m (Altitud mínima:  1.967 m / Altitud màxima: 2.799 m)
  • Temps total (sense parades):  3:15 h
  • Punt d'inici i final: Santuari de Núria
  • Dificultat: Moderada
  • Època recomanada: És pot realitzar durant tot l'any. Tot i això, a l'hivern, tenir en compte que cal anar ben equipats per les condicions meteorològiques adverses o del propi terreny. Elevada atenció amb el perill d'allaus, consultar l'estat de la zona abans de realitzar la ruta.
  • Material necessari: Raquetes i pals, segons l'època de l'any. Mapes (Puigmal-Vall de Núria. Escala 1:25.000. Editorial Alpina)
Powered by Wikiloc
DADES TÈCNIQUES DE LA RUTA

Iniciem el recorregut circular des del Santuari de Núria, en el qual hem arribat en cremallera.

Comencem l'ascensió seguint un tram d'una de les pistes d'esquí de l'estació, fins que aquesta gira i seguim recte fins al centre de la vall.

El pendent és regular, i anirem buscant mica en mica allà on hi ha més neu.

Davant nostre veiem un petit coll, nosaltres seguim a l'esquerra, on trobem el coll de Noucreus, que per accedir-hi haurem de pujar una petita pala.

Seguim pel coll i trobarem les creus que l'hi donen el nom a l'indret.

Comencem a poder gaudir de les grans panoràmiques del vessant francès, si fa bon dia.

Anem seguint pel coll, per la zona més baixa, per arribar fins la carena direcció el nostre cim.

Finalment, arribem al cim, en el qual s'ha de destacar que esta poc senyalitzat.

Baixem per la mateixa vall del Noucreus fins al santuari.

COMARCA: Ripollès
LLOC: Cim de Noucreus

Amb el suport de:

Les últimes propostes de Descoberta:
Ruta amb raquetes pels estanys de...
La Cerdanya
Estanys de la Pera
A l'oest de la Cerdanya, hi trobem els estanys de la Pera. És una de les zones lacustres més interessants i més visitades, sobretot durant l'estiu, del Pirineu Oriental. El seu paisatge, es caracteritza per tonalitats singulars de colors vermells i grisos. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes fins aquest indret!
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU
Ruta amb raquetes pel Pla de la L...
Cerdanya
Aransa
L'estació d'esquí nòrdic Aransa -oberta l'any 1986-, es troba situada al poble d'Arànser, al terme municipal de Lles de Cerdanya. Envoltada per muntanyes de renom a la comarca, com la Tossa Plana de Lles o el Pic de Sirvent, és troba ubicada a la conca dels Estanys de la Pera. Avui proposem doncs, una ruta amb raquetes per aq...
DESCOBERTA: RAQUETES DE NEU
Sortida skimo fins la Tossa Pelad...
Alt Urgell i Solsonès
Tossa Pelada
Una de les sortides d'esquí de muntanya (skimo) més populars a les nostres muntanyes, és la que us presentem a continuació per la Vall de Tuixent, concretament fins el cim de la Tossa Pelada, un dels més coneguts d'aquesta zona. Localitzat a la serra del Port del Comte, és un dels més alts, amb 2.379 m, que pertany a la comar...
DESCOBERTA: ESQUIMU

SUBSCRIU-TE AQUÍ A LA NOSTRA AGENDA D'ACTIVITATS

Gratis

Responsable: MeteoPirineus
Finalitat: Gestionar i enviar informació de butlletins i promocions a través del correu electrònic.
Legitimació: Consentiment de l'interessat.
DESTINATARIS: No se cediran a tercers excepte obligació legal.
DRETS: Pots exercir en qualsevol moment els teus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició y altres drets legalment establerts a través del següent email: info@meteopirineuscatalans.com
INFORMACIÓ ADDICIONAL: Pots consultar la informació addicional i detallada sobre protecció de dades aquí